FAQ - Vanliga frågor
Uppdaterade 2024-11-02
FRAKT
När skickar ni min vara?
-Vi skickar beställningar Måndag-Fredag. Beställningar som genomförs innan 12:00 skickar normalt samma dag. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar om du väljer Expressleverans och 2-4 dagar om du väljer Standardleverans men kan i sällsynta fall vara längre t.ex. vid högtider. Beställningar skickas ej på helger eller röda dagar.
Hur skickar ni min försändelse?
Vi skickar alla våra ordrar i hård kartong med papper / packchips runtom för att förhindra skada. Ömtåliga produkter som t.ex. burkar eller glasflaskor paketeras i bubbelplast för att förhindra skada. Våra produkter kan trots detta ha mindre defekter i vissa fall när de kommer fram. Ångerrätt / reklamation kan ej utnyttjas pga. mindre skada som t.ex. att en burk har mindre buckla / en förpackning är tilltryckt i något hörn.
Samfraktar ni?
Ni betalar endast 59:- i frakt oavsett hur mycket ni beställer. Detta regleras automatiskt i kassan. Skulle ni av misstag dela upp ert köp på 2 ordrar så kontakta oss så snart som möjligt så krediterar vi den ena fraktkostnaden.
Får jag något spårnummer när ni skickat mitt paket?
Ni kommer att få ett spårningsnummer till er e-post. Observera att detta mail kan komma upp till 48h senare efter orderbekräftelsen och kommer direkt från fraktbolagets adress.
Om ni önskar att se status på ert paket direkt via er telefon vänligen ladda ner appen “Mina Paket”.
Jag har inte mottagit mitt paket
- Dubbelkolla att er adress stämmer i orderbekräftelsen.
- Kolla spårningslänken som skickats till er mail från respektive fraktbolag / appen “Mina Paket”
- Kontakta oss på info@candyplanet.se
Jag har angivit fel adress, kommer paketet att skickas fel?
Har ni angivit en ogiltig adress kommer paketet att returneras till oss.
Detta tar normal 2-3 veckor. Vi skickar sedan till den nya adressen och kommer behöva att debitera en ny fraktkostnad. För rättelse av adress vänligen kontakta info@candyplanet.se
Skulle paketet inte returneras till oss måste ni kontakta fraktbolaget så fort som möjligt. Candy Planet Sverige återbetalar ej ordern pga. felaktig adress.
Kan ni skicka till en annan adress än min egna?
-Vi skickar i första hand till adressen ni angivit i kassan. Skulle ni önska att paketet skickas till annan adress så vänligen kontakta info@candyplanet.se. Observera att paketet redan kan ha hunnit skickas när ert mail är skickat. Vi lämnar alltså inga garantier att vi hinner se erat mail efter genomfört köp, därför är det viktigt att adressen i kassan är aktuell.
KÖP/BETALNING
Måste jag betala fakturan innan ni skicka ut min vara?
-Nej, det fina med att ta det på faktura är att dina produkter skickas ut omgående och ni hinner få hem det och granska så allting är enligt överenskommet på produktbild innan ni betalar fakturan.
Delbetalning går bra, även det med faktura om så skulle önskas. Detta är något ni förbinder er hos utställaren och inte hos oss som butik.
Vilka betalmedel erbjuder ni?
-Vi använder oss av Klarna checkout vilket innefattar följande:
-Kontokort
-Swish
-Delbetalning
-Faktura
Ni tog bort en vara från min order, varför?
Produkter
Kort Datum/Garanti
Majoriteten av våra produkter har ej passerat sitt bäst-före-datum. Skulle produkten ha passerat detta datum så skriver vi det i produktbeskrivningen tillsammans med ett rabatterat pris.
Varför är det ingen ångerrätt på livsmedel?
ÖVRIGT
Köper ni in varor på önskemål av kund?
-Ni kunder är det viktigaste vi har och vi lyssnar gärna på er. Är du
intresserad av en produkt som ej finns i vårt sortiment skicka ert
önskemål till info@candyplanet.se så tar vi erat mail i beaktning. Kan
även vara mindre konkreta förslag, t.ex. mer chips / mer amerikanskt godis.